Rensning af partikelfilter

RENSNING AF PARTIKELFILTER OG KATALYSATOR

Der er mange penge at spare ved at få lavet et professionel rens af dit partikelfilter eller katalysator. Vi har netop indkøbt en maskine fra Flash Cleaner, som udover selve renset også dokumenterer før og efter-værdier.

Rensning af partikelfilter hos BG Diesel i Viby J effektivt og billigt

Hos BG Diesel i Viby tilbyder vi nu også rensning af partikelfiltre og katalysatorer, som er den mest effektive, hurtige og skånsomme rens - Fjerner op til 97% af alle affaldsstoffer.

  • Renser alle typer af partikelfiltrer på biler (også Euro 6), busser, lastbiler og entreprenørmaskiner samt katalysatorer fra store køretøjer (SCR).
  • Udfører hele rengøringscyklussen (vask og tørring) med en og samme maskine.
  • Sikrer genopretning af DPF's oprindelige effektivitet.
  • Giver dig verificerbare resultater. Du får trykprøvningstesten før og efter rengøringsprocessen: Dette giver mulighed for en øjeblikkelig diagnose af filteret og en kontrol af kvaliteten af rengøringen, når filteret er klar.
  • Har en integreret printer, så vi kan levere filteret til kunden sammen med en rapport, der sikrer dokumentation for en vellykket rengøring.
  • Spar penge og tid.
  • Reducér miljøpåvirkningen: det virker i et lukket kredsløbssystem, som ikke frigiver støvemissioner og lugte i miljøet.

Book en tid med det samme på tlf.: 87 41 80 30

eller skriv til os via kontaktsiden

Info om Partikelfiltre

Fra wikipedia.org

Partikelfiltre er filtre, hvis hovedformål er at få køretøjer til at forurene mindre. Dette sker ved et system bygger på SiC (silicium carbid) filterelement, som er et meget robust filtermateriale, der kan klare temperaturer op til 2000 °C. Ved hjælp af et additiv som tilsættes i dieselolien sænkes antændelsestemperaturen for soden til den normale driftstemperatur for udstødningsgassen, dvs. ca. 300 °C. SiC-filteret viser specielt sin styrke når soden ikke kan antændes ved en meget lav udstødningstemperatur. Den uforbrændte sod bliver blot opsamlet i filteret og når udstødningstemperaturen er høj (over 300 °C) vil soden blot forbrænde i filtret.